Veckans boktips - The Vampire Diaries!

Det kanske inte var så oväntat. Så som jag gått runt om tjatat om hur bra böckern är och att jag inte kan vänta en hel vecka på nästa avsnitt.

Men böckerna är faktiskt jättebra, bättre än tv-serien. Jag tycker det är synd att så många bara tittar på filmerna/tv-serierna istället för att läsa böckerna. Man missar så mycket och får helt fel uppfattning om karaktärerna. Och ibland blir det så mycket ändringar att man knappt fattar vad filmen är baserad på.


Jag har "bara" läst de fyra fösta böckerna i serien. De heter The awakening, The Struggle, The Fury och Dark Reunion. Jag köpte mina böcker på Science fiction bokhandeln i gammla stan.  Jag köpte de i pocket och då kostade de 99 kr/st för två böcker i en. Jag vet inte hur mycket de andra tre(Nightfall,Shadow souls och midnight) böckerna kostar men om ni vill ha mer information kan ni gå in på sf-bokhandels  hemsida sfbok.se

 
I den första boken, The Awakening, lär man känna den populära high scool-tjejen Elena Gilbert och hennes vänner Bonnie, Meredith och Matt. Första dagen efter sommarlovet dyker en mystik kille upp på skolan och Elena bestämmer sig att hon ska göra allt för att få honom.


Kanske inte lät så intresant men de ÄR verkligen läsvära! Om du vill läsa mer om de andra böckerna och
karaktärerna kan ni antigen gå in på
wikipedia eller L.J. Smiths(författaren) officiella hemsida



Det blev ett långt inlägg, hoppas, ni orkar läsa hela. Har du några frågor så kan du antingen skriva i kommentarsfältet eller maila oss på [email protected]

Kram Matila


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0