Saknad : Jennie 3 år

Efter skolan drog jag och Em till bibblan. Som de bokmalare vi är lånade vi 17 böcker var! Man måste ha något att läsa på stranden på sommarlovet. Jag ska försöka lägga upp bok reccention på alla böcker om jag hinner.

Den första boken som jag har börjat läsa på heter Saknad : Jennie 3 år, som är skriven av Caroline B. Cooney. Boken handlar om 15 åriga Janie som ser en flicka på mjölkpacketet som blivit kidnappad för 12 år sedan. Hon känner igen flickan, det är hon själv! Och klänningen som flickan har på sig var hennes favoritplagg... Har Janies föräldrar kidnappat henne? De som är så snälla och ser inte alls ut som några som rövar bort barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0