Dem där dockorna som är barn

Jag tycker att världen är läskigt mycket inriktad på att man ska se söt eller snygg ut. Jag tittade på ett program med BARN som var med i skönhetstävlingar!3-åringar var med! Det här tycker jag är jättehemskt. Barnen är världens framtid, och hur kommer denna så kallade framtid se ut om allt dem vet är att man ska vara är söt? Hur många fler tonåringar kommer drabbas av aneroxia om alla modeller och dockor fortfarande ser ut som pinnar? I skönhetstävlingarna vann femåringar priser för sötast ögon, vackrast ansikte och finast leende. Dem som inte fick något pris fick jättedåligt självförtroende och började gråta!


Det vill jag att vi ändrar på.

Nu.


Dessa bilder och fakta tog jag från en artikel aftonbladet skrivit.

Fem små flickor ska förvandlas från barn till dockor. De får
Här blir de stackars små barnen totalsminkade och om dem börjar gråta får dem skäll eftersom att tårar förstör sminkningen!

De yngsta barnen är bara några månader gamla.
Ett några månaders gammalt barn blir sminkad för att vara med! Jag börjar nästan gråta av detta.

Desperata mammor tvingar sina barn att låtsas se ut som glada dockor uppe på scenen, och om dem inte ler får dem stryk.

Kram från en gråtfärdig och förbannad Em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0