Boktips - Vampyrens märke

Eftersom jag(Matilda) har tillfällig bloggtorka så ska jag starta en ny kategori, boktips! En gång i veckan tipsar jag er om en eller flera böcker
som jag har läser/läst.


Veckans boktips är Vampyerens märke som är skriven av  P. C. och Kristina Cast(mamma&dotter). Jag fastnade för framsidan direkt. Det jag gillar med boken är att den händer saker hela tiden så att man vill fortsätta läsa.  Man känner igen sig själv och karaktäerna känns trovärdiga. Och även fast personerna i boken är vampyrer och lever ett helt annat liv så är dem trotsallt helt vanliga tonåringar, nästan iaf.

Så här står det på baksidan:

Hostattckerna är det första tecknet på att Zoey håller på att bli något helt annat än en vanlig high school-tjej.
Det andra tecknet är att en död kille står och väntar vi hennes skåp.Hans uppgift är att spåra upp blivande vampyrer och märka dem med månskäran som ät tecknet för alla, männsikor och vampyrer, att man är vampyr. När det finns i ens panna måste man genast lämna sitt vanliga liv, sina vänner och sin familj och ta sig till ett nattens hus om man ska ha en chans att överleva förvandlingen.




Kram Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0