Melodifestivalen final!

Här har jag och matilda betygsatt alla  låtar som tävlar ikväll!

1.
Artist:
Andreas Johnson
Låt: We Can Work It Out
Betyg
Matilda:
Nej, han sjunger inte ut tillräckligt, han når inte fram och det finns ingen känsla i det. Han håller in rösten för att kunna härma Bono i U2. Låten är tråkig och ledsen och har inte heller blivit särskilt populär. Det känns som folk röstar på honom för att han är Andreas Johnson och inget annat. En tvåa.
Emelie:
Ärligt talat så tycker jag att andreas johnson kännns väldigt mycket som en Copycat. Varenda steg han tar är menat att härma Bono i U2. Jag är väldigt trött på honom och låten hjälper inte. Om man jämför "we can work it out" med t.ex "Sing for me", som är en gammal Melodifestivalen-låt, så låter han ju mycket sämre nu än vad han gjorde förr. Därför får han en svag tvåa eftersom att melodin i låten är rätt bra.

2.
Artist: Anna Bergendahl
Låt: This Is My Life
Betyg
Matilda:
Låten är bra, men ibland kan annas röst kännas lite väl. Hon är inte platt, men når inte riktigt aldrig ut från tv-skärmen in i vardagsrummet. Den här glada tjejen får en sexa.
Emelie:
Den här tjejen är min absoluta favorit. Hennes röst är cool och låten är väldigt bra. Hon känns som Sveriges egna, sköna Amy Macdonald, därför får hon en solklar tia!!!

3.
Artist: Darin
Låt: You're Out Of My Life
Betyg
Matilda:
Jag stör mig på Darin i största allmänhet, jag har svårt att gillla honom. Låten var tråkig, enformig, tjatig och platt. Det finns ingen bra melodi och därför får Darin en etta.
Emelie:
Jag gillar inte riktigt Darins röst, och det har jag aldrig gjort. Själva låten känns ganska seg och tråkig och har ingen riktig melodi eller sång, tills slutet kmr. Darin får en tvåa av mig...och han ska vara glad över att han inte fick lägre betyg.

4.
Artist: Eric Saade
Låt: Manboy
Betyg
Matilda:
En glad och passande låt, den är poppig, fräsch och fastnar verkligen. Eric får en nia.
Emelie:
Den här låten känns poppig, disco och riktigt bra faktiskt. Första gången jag hörde den här låten fastnade jag inte riktigt, men nu är jag säker på att ge den här låten en nia.

5.
Artist: Jessica Andersson
Låt: I Did It For Love
Betyg
Matilda:
En otroligt stark röst + en fin ballad = en åtta
Emelie: Vilken röst den här tjejen har!!!! Hon har en otrolig utstrålning och låten är jättebra. Tack vare refrängen får låten en nia och inte "bara" en åtta.

6.
Artist: Ola
Låt: Unstoppable
Betyg
Matilda:
Liknar Eric Saades "Manboy",  men har ingen större chans ute i europa. Jag ger Ola en sjua.
Emelie:
Låten är helt okej, men jag har aldrig riktigt gillat Ola...jag vet att det inte är bra att ha fördomar men låten får ändå en femma.

7.
Artist: Pernilla Wahlgren
Låt: Jag vill om du vågar
Betyg
Matilda:
En typisk Shlager, men tyvärr pernilla, världen har gått vidare. Sånt där gäller inte nu och stilen är uttjatad. En femma.
Emelie:
Okej,den här låten kanske hade gått hem år 1999, när charlotte perelli vann hela Eurovision song contest, men inte nu. Pernilla har frusit i tiden och kommer aldrig mer tillbaka. Stackars Pernilla får en fyra av mig.

8.
Artist: Peter Jöback
Låt: Hollow
Betyg
Matilda:
Fin text och melodi, det är bara han genom hela låten och inga dansare eller något extra. Hans röst är fantasisk och jag ger honom en nia.
Emelie: Jag älskar den här låten, Jöback sjunger väldigt bra, och texten i låten är väldigt fin. Därför ger jag Jöback en Nia.

9.
Artist: Salem Al Fakir
Låt: Keep On Walking
Betyg
Matilda:
Salem är väldigt bra, ett stort plus är att han gör både text och musik själv. Jag gillar att han inte ser någon annan i sig själv, han har en egen stil vilket gör honom till en vinnare. Han är verkligen värd den starka nian jag ger honom.
Emelie: Den här låten har chans att vinna. Salem al fakir har en egen stil och sjunger faktiskt rätt bra. Det  bästa är att Salem al fakir själv står för både text och musik. Jag ger honom en sjua.

10.
Artist: Timoteij
Låt: Kom
Betyg
Matilda:
En poppigare midsommarlåt. En trea.
Emelie:
Lilla melodifestivalen? Den känns lite för barnslig och jag tror barnen står för att ha röstat på dessa fyra tjejer. Jag ger dem en svag etta.

Källa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0